اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش حجم انتقال فرآورده‌های نفتی با راه‌اندازی تأسیسات جدید انتهایی کرمان

تأسیسات جدید انتهایی انتقال نفت کرمان با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

افزایش حجم انتقال فرآورده‌های نفتی با راه‌اندازی تأسیسات جدید انتهایی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، تأسیسات جدید انتهایی انتقال نفت کرمان با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و هیأت همراه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباسعلی جعفری‌نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این مراسم داشت: این تأسیسات کمک بزرگی به تسهیل عملیات انبار پخش کرمان برای افزایش ظرفیت فرآورده‌‌های نفتی می‌کند و با وجود دو خط مستقل، انتقال نفت گاز و بنزین، بدون محدودیت و آلودگی و در اسرع وقت از رفسنجان انجام می‌شوند.  

وی با اشاره به ضرورت اضطراری احداث انبار کرمان افزود: به همین دلیل فرصت احداث این تأسیسات در آن زمان فراهم نشد و  تأسیسات موقتی دایر شد و همکاران بهره‌بردار ما در این شرایط به خدمت‌رسانی مشغول شدند و در نهایت در شرایط سخت اقتصادی کشور، این پروژه به بهره‌برداری رسید.

فرامرز لطیفی، مجری طرح نیز بیان داشت: ساخت این تأسیسات در فروردین سال 94 به دست شرکت رامپکو کلید خورد، این پروژه با توجه به اینکه در مجاورت انبار نفت کرمان قرار داشت، از اهمیت خاصی برخوردار و دارای یک هزا رو 409 متر زیربنا و در مجموع در زمینی به مساحت چهار4 هکتار بنا شده است.

وی به مشخصات فنی این تأسیسات اشاره کرد و افزود: تأسیسات انتهایی کرمان وظیفه اتصال دو خط 14 اینچ انتقال فرآورده را به انبار پخش کرمان به عهده دارد و با بهره‌برداری از این تأسیسات به میزان نزدیک به 25 میلیون لیتر بر ظرفیت فرآورده‌های نفتی انبار پخش کرمان افزوده می‌شود و کابل‌گذاری برای این پروژه در 25 کیلومتر انجام شد و میزان جوشکاری صورت گرفته در این پروژه 7 هزار و 500 قطر بر اینچ است.

وی این تأسیسات را به لحاظ امکانات تعبیه شده برای همکاران کنترل و بهره‌برداری جزو تأسیسات مجهز نامید و خاطرنشان کرد: دلیل تأخیر این پروژه به خاطر شرایط اقتصادی کشور بود و اقدامات تکمیلی برای این تأسیسات از جمله آسفات کردن باید انجام شود که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/3388/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول